Djivêye des foroms di Berdelaedjes Berdelaedjes
Forom di berdelaedjes e walon, so tot l' minme ké sudjet

FAQFAQ   CweriCweri   Djivêye des mimbesDjivêye des mimbes   Groupes d' uzeusGroupes d' uzeus   Si fé mimbeSi fé mimbe 
 ProfilProfil   Lére les messaedjes privésLére les messaedjes privés   S' elodjîS' elodjî 

Aidance a ene novele acsegnante di walon

Sicrire on novea sudjet   Responde å sudjet    Djivêye des foroms di Berdelaedjes -> Dimandes di mots
Vey sudjet di dvant :: Vey sudjet shuvant  
Oteur Messaedje
lucyin

Date d' arivêye: 2005-07-07
Messaedjes: 3915
Eplaeçmint: Sidi Smayil, Marok

MessaedjeDate: vén 16 dja, 2026 22:23:40    Sudjet: Aidance a ene novele acsegnante di walon Responde tot citant

Kimere k' a les S5-S6 di Såcere-Casbour [Carlsbourg].

Il ont "rwangnî" des eures tot passant di 50 a 45 munutes, et adon, fé des noveas cours, inte di zels, li walon. C' est des trokes di 6 sawminnes a 1 e. 1/2 par samwinne.

Dji lyi a propôzé ene tcherpinte di scolaedje.

Citåcion:
Laurence

Je compte ajouter ces expressions bien de Willerzie à mon cours mais je ne sais pas comment les écrire. Pouvez-vous me corriger ?
1. Elle ne donnerait pas l'eau qu'elle cuit ses oeufs.
Elle nu donnere nin l'éwe qu'elle cu ses ye ?
2. Noir cochon : noir couchet ?
3. On est pas gras à lécher les murs.
On n'est nin crô à lètchi les meurs ?
4. Cacher ses puces dans ses chaussettes.
Catchi ses pû dins ses tchausses ?
5. Ne pas tenir sur ses appuis.
nElle nu tint nin su ses accoupoirs ?
6. Il fait noir où il se perd.
I fwé noir où qui s'pierd ?
7. Mouiller le coin de l'oeil.
Molli lu coin d'l'ouille .

et pour information , comme vous me l'aviez demandé, connaissez-vous le mot 'struvion" ? c'est la lavette pour faire la vaisselle. Patois d'Hargnies.

Je suis désolée de vous ennuyer tout le temps et vous remercie déjà pour votre réponse. Ma première leçon est ce jeudi, vous penserez à moi.

N' oyoz nén peu di dmander et ridmander. C' est on plaijhi d' aidî des noveas profs di walon.

Ni rovians nén ki l' ortografeye n' est nén clawêye [non fixée]. Gn a 36 manires di scrire "comifåt" (e shuvant a pô près l' accint do cåzeu). Vola comint k' mi, dj' el sicrireu:

1. Èle nu dènreut nin l' aiwe k' èle cût ses yës (a Casbour: èle nu dinrot nin l' aiwe k' èle coût ses ûs.)

2. nwâr couchet

3. On n'est nin craus a lètchî les mèrs

4. Catchî ses pûs dins ses tchausses

5. Èle nu tint nin su ses acoupwâres (dins S54 = motî d'Arniye : acoupwêres). Merci po ç' mot la ki dji n' kinoxheu nén.

6. I fwait nwâr û çk' i s' piêrd.

7. Moyî l' cwin d' l' oûy.

Boune prumire luçon !
lucyin

Date d' arivêye: 2005-07-07
Messaedjes: 3915
Eplaeçmint: Sidi Smayil, Marok

MessaedjeDate: vén 16 dja, 2026 22:32:51    Sudjet: Responde tot citant

Citåcion:
Laurence

Juste pour vous dire que ma 1ere leçon en wallon s’est hyper bien passée. J’avais un stress pas possible au début mais j’ai su le parler du début à la fin et les jeunes sont très intéressés.
Par contre, quand je le parler, j’ai un problème avec le conditionnel présent . Pouvez-vous m’aider ?
Un tout grand merci de votre aide depuis le début . Laurence

Proficiate po vosse prumire luçon !

Les finales du conditionnel suivent celles de l'imparfait. => -eu (ë) a Hargnie, Gedinne, -o à  Bièvre, Carlsbourg
https://alw.uliege.be/alw/?alw_volume=2&alw_page=294

Attention: en wallon conditionnel APRèS si (hypothétique)

=> 
A Hargnie Boursegne-Gedinne: -reu (= rë): si dj' aureu l' couradje, dji routreu les 20 kilometes.

A Nayômé (=> Carlsbourg), Bièvre, Libin: -ro: si dj' auro l' couradje, dju routro les 20 kilometes.

https://alw.uliege.be/alw/?alw_volume=2&alw_page=312

A vos d' vey li ké ki va l' mî dins vosse cåzaedje.

Boune porshûte des cours !
Mostrer les messaedjes des dierin(ne)s:   
Sicrire on novea sudjet   Responde å sudjet    Djivêye des foroms di Berdelaedjes -> Dimandes di mots Totes les eures sont a GMT + 2 eures
Pådje 1 so 1

Potchî a:  
Vos n' poloz nén enonder des noveas sudjets dins ç' forom ci
Vos n' poloz nén responde a des sudjets k' i gn a dins ç' forom ci
Vos n' poloz nén candjî vos messaedjes dins ç' forom ci
Vos n' poloz nén disfacer vos messaedjes dins ç' forom ci
Vos n' poloz nén vôter dins les ploncaedjes di ç' forom ci